Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

Sign In with OpenID

Estructura / Frame

Hola,

avui he anat a volar el flone i ha passat el que suposo que en algun moment havia de passar. De fet, no era la primera vegada que em passava, però aquest cop les conseqüències han estat més desastroses.

El cas és que no sé si per prémer involuntàriament el botó d'enrere de l'Android o per alguna altra raó, diverses vegades m'ha passat que inadvertidament he sortit de l'aplicació. Algunes vegades realment no sortia, sinó que l'aplicació quedava en background i es mantenia el setting del dispositiu de bluetooth i tot plegat quan hi tornava a entrar. La majoria de vegades, però, això acabava en una meva de vudú estrany en que el comportament de l'aplicació era del tot imprevisible i sovint l'única manera de resoldre-ho era desconnectant manualment el bitxo.

Això fins ara havia estat possible perquè aquestes situacions es donaven amb el flone enredat amb una pila d'herbotes o directament amb les hèlixs bloquejades contra el terra. Avui, però, he perdut el control del flone mentre estava a l'aire en altitude hold (crec), i amb els nervis i tot plegat després d'uns bons instants al más puro estilo macgyver o misión imposible fent de tot amb el mòbil menys el que calia fer, s'ha acabat estampant i enganxant contra un balcó. Quan ja estava quasi convençut que em caldria anar a trucar al propietari del balcó per a mirar de recuperar-lo, una darrera intentona de reconnexió m'ha permès intentar-lo impulsar de nou amb el que quedava de les hèlixs per a veure'l caure instants després.

Com a suggeriment en les prioritats de desenvolupament, seria interessant estudiar si hi ha alguna manera de blindar l'aplicació "contra l'android" mentre s'està fent servir, perquè m'ha passat diverses vegades i aquesta ha estat la cirereta del pastís :).

I bé, torno a tenir flone però està fet una coca. Per altra banda, un dels plàstics retràctils dels ESC s'ha fos una miqueta per la calor d'un component, suposo que pel bloqueig de les hèlixs. Pot ser que s'hagi fet malbé aquest ESC? després he provat els motors i giren tots, però no sé si en vol seguirà tenint un funcionament correcte. Val la pena comprar-ne un o dos de recanvi?

Tot plegat ha estat l'excusa ideal per a emprendre (quan pugui) un redisseny de l'estructura del flone que ja fa dies que em corre pel cap. De fet, de dissenys possibles en tinc diversos però el kernel de la idea és fer-lo amb un plàstic flexible però força dur que es diu Plakene. Primer segurament faré un propotip amb paper kraft.

També comentar que des del meu punt de vista no m'acaben de convèncer les indicacions/decoracions gravades amb làser al frame. En diverses ocasions he observat que l'estructura es trenca per les parts gravades.

La cosa és que aquest nou disseny voldria que fos més gran (en radi) per a guanyar estabilitat i/o suavitat en la maniobra i tenir la possibilitat d'utilitzar hèlixs de dues aspes. Era el tamany del flone l'única raó per la qual vau optar per hèlixs de tres aspes? (segons em va semblar entendre, per a aquell tamany de frame i tipus de motor, no existeixen hèlix de dues aspes que siguin prou petites de manera que no xoquin)

Si fos així, la distància entre rotors juga un paper significatiu en alguna de les fases on hi ha software o firmware implicat (calibració ESC, pujada de la config de la Multiwii per Arduino, i paràmetres/calibració del MultiwiiConf) ???

Bé, així que tingui alguna cosa a mostrar ja us ho enllaçaré o ho penjaré aquí. Salut,
Raimon
Sign In or Register to comment.