Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

Sign In with OpenID

latència Bluetooth

Hola,

aquests dies he anat un parell de cops a fer volar el flone. Ahir li vaig fer una estampada tremenda, però l'he posat a l'UCI de la cola blanca i la pasta de paper i avui ja tornava a estar a punt.

En el vol "de prova" agafant el flone amb la mà i controlant-lo amb l'altra, he notat que hi ha un cert retard entre que jo faig el moviment amb el telèfon i que el bitxo obeeix. Després, en vol lliure, he constatat que això té repercussió en la capacitat de controlar-lo convenientment. No és extremadament greu però es nota, més encara si volem atendre'ns al que ens comentàveu sobre la inèrcia de l'aparell. Perquè cal anticipar-se doblement, a la inèrica i a la pròpia latència de l'ordre.

Dubto que sigui així, però es podria reduir aquest problema alterant els valors de les corbes de gir? o potser seria pitjor encara?

Per quins factors pot està passant això? model de mòbil, versió d'android, xip de bluetooth? a algú més li passa? és normal o és el meu mòbil?
Salut,
Raimon

Comments

• La velocitat de enviament de comandes del movil depen de la frecuencia de actualització dels sensors del teléfon.

Per comprovar aquesta velocitat pots vore els números de baix a la dreta on fica la velocitat dels sensors, en el meu móvil va a 30 ms aproximadament. En el teu?

Alterant els valors de les curves pitch & roll lo que canvies es la relació entre lo que tens que girar el móvil i lo que gira el flone. Pots provar a tindre uns valors més pronunciats per vore si t'es mes facil pilotarlo, pero la latencia será la mateixa.
  • merci Lot. És estrany, en el meu posa una cosa que sembla MS09.5~ i bàsicament el que es mou és aquest primer decimal. Segons això en teoria el meu hauria d'estar anant més ràpid que el teu, no? M'estranya pel problema que tinc, i també perquè crec que és un mòbil relativament antic...
  • Havia llegit malament els números de baix a la dreta, he vist que no hi ha decimal i és M09:valorMS, valor que va oscil·lant entre 7 i 9 ms.

A baix a l'esquerra, no obstant, tinc uns altres valors en ms, a la dreta dels fps:
    Cycle: entre 70 i 90 i MoxCycle, un valor que tant aviat és vora 120 com 3300 o 16592 ms, sembla que tingui a veure amb el temps d'útilització de l'aplicació o algo així, oi?
  • Si es bastant raro que la latencia dels teus sensors vaja tan rápida, en hi ha dos latencies, la del accelerómetre y la del magnetómetre, son 9 ms les dos?

Els valors de baix a l'esquerra es el temps de cycle de pintar la pantalla, el de MaxCycle es el máxim, per vore lo mes lento que pot anar, per a resetearlo, armes i desarmes i se fica a 0 fins a estabilitzarse en el maxim cycle.

De totes formes per optimitzar la app la pantalla es pinta mes lentament que l'enviament per bluetooth, que es fa en cuan el accelerómetre té un nou valor.

Una bona forma de probar aquesta latencia es conectarlo simultáneament per USB a la Multiwiiconf i per bluetooth, de esta manera pots vore en temps real el retard entre la multiwii i la app (pensa tb que la pantalla de la app no s'actualitza tan rápid).

Tinc pendent afegir un indicador a la app que fique la latencia real entre que li envia un comando i la multiwii o recebeix, que amb el protocol que utilitza es pot fer.
  • Ei,

al final em vaig anar acostumant al tipus de latència del meu mòbil i aquests dies l'he anat a fer volar diverses vegades i no he tingut cap problema particular.
    Suposo que de moment podem considerar aquest tema com a Solved, però he tingut altres problemes que segurament acceleraran algunes idees que fa dies que em ronden pel cap. Obro un altre fil "Estructura / Frame".

Raimon
  • Voy a clarificar lo que puedo leer en la aplicación del móvil respecto a la señales y latencias. Yo también tengo un problema, o de latencia de la conexión, o de gran inercia de Flone, que sigue en la dirección marcada bastante más tiempo una vez paradas las órdenes de pilotaje. Alrededor de 2 segundos, con lo que el pilotaje vía móvil se hace difícil. Esto no pasa con el throttle pero si con pitch and roll.
    Abajo a la derecha de la aplicación aparece escrito:
    Mag XX Acc XX
    Donde xx es la velocidad de lectura i transmisión (actualització) del magnetómetro y acelerómetro respectivamente. En mi caso oscilan entre 20 y 40 ms.
  • Hi All, I am trying to get my flone to talk to my android phone. I have defined RX_SERIAL_PORT_1 and defined SERIAL_SUM_PPM in the Arduino config.h file. The file appears to be uploaded to the Multiwii_32U4_SE fc OK. I then set up my phone to talk with the bluetooth board (from Banggood) which I have paired OK.
    1. When I use Flone Remote I type in the name of the bluetooth board OK, but the Bluetooth icon has a red line diagonally through it and the bluetooth board is not responding.
    2. When I use the Flone App it appears to accept the bluetooth board (BGC named) lights flashing and rate changing but the app screen sits there and displays Connecting..... for a long time and nothing else happens.
    Any assistance would be most appreciated. Regards
  • Hi,
    If you want to control by bluetooth, you should not define PPM, because is another protocol.

Be sure that you use the last multiwii firmware (2.4)

Also you can use directly this working config file:

http://wiki.flone.cc/index.php?title=ConfiguracionMultiwii

Good luck!
  • Thanks Lot.
Sign In or Register to comment.